Gemeente Overbetuwe ligt centraal tussen Arnhem en Nijmegen aan een knooppunt van snelwegen en een belangrijke openbaar vervoer as. We zetten maximaal in op een goede bereikbaarheid en ontsluiting van onze gemeente.
Een snelle en veilige afwikkeling van verkeersstromen, inclusief het goederenvervoer, vinden wij belangrijk. Vanzelfsprekend hebben we aandacht voor de leefbaarheid van de kernen en willen we verkeershinder zoveel mogelijk beperken. We werken intensief samen met verschillende medeoverheden en externe partijen.
Uitgaven
3,59%Inkomsten
0,34%Saldo
Programma 2 Verkeer, vervoer en waterstaat
Uitgaven
3,59%Inkomsten
0,34%Saldo
Beleidsnota's
Terug naar navigatie - Beleidsnota'sHistorische invalswegen 2010
Gemeentelijk Mobiliteitsplan Overbetuwe (GMO) 2004
Toekomstvisie+ 2009
Gebiedsvisie stationsomgeving Zetten-Andelst 2015
Betere bereikbaarheid van modaliteit naar mobiliteit-uitwerking OV-visie, fase 1 (2020) 2016
Fietsvisie Stadsregio Arnhem-Nijmegen 2010
Regionale Aanpak mobiliteit stadsregio Arnhem-Nijmegen 2011
Overbetuwe fiets verder; optimalisatie fietsnetwerk tussen de kernen 2018
Bereikbaarheidsaanpak Regio Arnhem Nijmegen 2017
Samenwerkingsagenda Fiets regio Arnhem Nijmegen 2018
Wat hebben we in 2020 gerealiseerd en welke activiteiten zijn daarvoor verricht?
Terug naar navigatie - Wat hebben we in 2020 gerealiseerd en welke activiteiten zijn daarvoor verricht?Uitvoeringsagenda 2018-2022
Wat heeft het programma Verkeer, vervoer en waterstaat gekost?
Terug naar navigatie - Wat heeft het programma Verkeer, vervoer en waterstaat gekost?Exploitatie | Actuele Begroting 2020 | Realisatie 2020 | Saldo 2020 | |
---|---|---|---|---|
2.1 Verkeer en vervoer. | ||||
Lasten | 5.106 | 4.463 | 643 | |
Baten | -26 | -370 | 344 | |
Totaal 2.1 Verkeer en vervoer. | 5.080 | 4.093 | 986 | |
2.2 Parkeren. | ||||
Lasten | 177 | 169 | 7 | |
Baten | 0 | 0 | 0 | |
Totaal 2.2 Parkeren. | 177 | 169 | 7 | |
2.5 Openbaar vervoer. | ||||
Lasten | 184 | 135 | 48 | |
Baten | 0 | -87 | 87 | |
Totaal 2.5 Openbaar vervoer. | 184 | 48 | 136 | |
Gerealiseerd resultaat | 5.440 | 4.311 | 1.129 |
Toelichting op verschil tussen actuele begroting en realisatie
Terug naar navigatie - Toelichting op verschil tussen actuele begroting en realisatie
2.1 Verkeer en vervoer | Voordelen | Nadelen | I/S |
- Het bovenwijkse complex B016 (Afslag 38) had over 2020 een positief saldo van € 290.503 hetgeen op deze post leidt tot een niet geraamd voordeel. Dit voordeel heeft feitelijk geen gevolgen voor het totale exploitatieresultaat 2020 omdat dit saldo is gestort in de bestemmingsreserve Afslag 38 via het taakveld 0.10 (mutaties reserve). Op 0.10 staat een niet geraamde storting (€ 290.503 nadeel). |
291 |
I |
|
Totaal | 986 |
2.5 Openbaar vervoer |
Voordelen | Nadelen | I/S |
- In 2019 is gestart met het project fietsverbinding langs de Linge en dit project loopt ook nog door in 2021. (Zie ook speerpunt 13). Het voordeel dat hierdoor ontstaat bedraagt €49.000. Aangezien deze kosten gedekt worden uit de Algemene Reserve wordt er op het taakveld "mutaties reserves" een lagere onttrekking aan deze reserve verantwoord. |
49 |
I I I I I |
|
Totaal | 136 |