1. Blz. 1 Jaarstukken 2019
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Inleiding / Jaarrekening in één oogopslag
        1. Blz. 4 Jaarrekening in een oogopslag
      2. Blz. 5 Analyse rekeningresultaat en structurele doorwerking naar 2020
        1. Blz. 6 Analyse rekeningresultaat en structurele doorwerking naar 2020
      3. Blz. 7 Bestemming rekeningresultaat
        1. Blz. 8 Bestemming rekeningresultaat
      4. Blz. 9 Programma 1 Openbare orde en veiligheid
        1. Blz. 10 Wat hebben we in 2019 gerealiseerd en welke activiteiten zijn daarvoor verricht?
          1. Blz. 11 Uitvoeringsagenda 2018-2022
            1. Blz. 12 10. Handhaving
            2. Blz. 13 11. Openbare orde en veiligheid
        2. Blz. 14 Wat heeft het programma Openbare orde en veiligheid gekost?
        3. Blz. 15 Verbonden partijen
        4. Blz. 16 Beleidsindicatoren
      5. Blz. 17 Programma 2 Verkeer, vervoer en waterstaat
        1. Blz. 18 Wat hebben we in 2019 gerealiseerd en welke activiteiten zijn daarvoor verricht?
          1. Blz. 19 Uitvoeringsagenda 2018-2022
            1. Blz. 20 12. Mobiliteit
            2. Blz. 21 13. Optimale verbindingen tussen kernen
            3. Blz. 22 30. Elst Centraal
            4. Blz. 23 33. Verbeteren Infrastructuur Elst Noord
            5. Blz. 24 34. Stationsomgeving Zetten-Andelst
        2. Blz. 25 Wat heeft het programma Verkeer, vervoer en waterstaat gekost?
        3. Blz. 26 Toelichting op afwijkingen groter dan € 100.000.
      6. Blz. 27 Programma 3 Economische zaken
        1. Blz. 28 Wat hebben we in 2019 gerealiseerd en welke activiteiten zijn daarvoor verricht?
          1. Blz. 29 Uitvoeringsagenda 2018-2022
            1. Blz. 30 15. Economisch Uitvoeringsprogramma
        2. Blz. 31 Wat heeft het programma Economische zaken gekost?
        3. Blz. 32 Toelichting op afwijkingen groter dan € 100.000.
        4. Blz. 33 Verbonden partijen
        5. Blz. 34 Beleidsindicatoren
      7. Blz. 35 Programma 4 Onderwijs
        1. Blz. 36 Wat hebben we in 2019 gerealiseerd en welke activiteiten zijn daarvoor verricht?
          1. Blz. 37 Uitvoeringsagenda 2018-2022
            1. Blz. 38 16. Strategisch Meerjarig Huisvestingsplan 2020
            2. Blz. 39 17. Doorlopende leerlijn
            3. Blz. 40 37. Huisvesting OBC
        2. Blz. 41 Wat heeft het programma Onderwijs gekost?
        3. Blz. 42 Toelichting op afwijking groter dan € 100.000.
        4. Blz. 43 Beleidsindicatoren
      8. Blz. 44 Programma 5 Cultuur, sport en recreatie
        1. Blz. 45 Wat hebben we in 2019 gerealiseerd en welke activiteiten zijn daarvoor verricht?
          1. Blz. 46 Uitvoeringsagenda 2018-2022
            1. Blz. 47 18. Sportnota
            2. Blz. 48 19. Uitvoering nota Kunst, cultuur en Erfgoed
            3. Blz. 49 20. Nota toerisme en recreatie
            4. Blz. 50 21. Wanmolen
            5. Blz. 51 25. MFC Valburg
            6. Blz. 52 26. MFC Herveld
            7. Blz. 53 27. MFC Randwijk
            8. Blz. 54 31. Nieuwbouw Multifunctioneel Sportcentrum te Elst
            9. Blz. 55 32. Actualisering Kwaliteitsplan Beheerplan Openbare Ruimte
            10. Blz. 56 35. Landschapspark Park Lingezegen
            11. Blz. 57 36. Landschapspark De Danenberg
            12. Blz. 58 41. Visie op bibliotheek
        2. Blz. 59 Wat heeft het programma Cultuur, sport en recreatie gekost?
        3. Blz. 60 Toelichting op afwijkingen groter dan € 100.000.
        4. Blz. 61 Verbonden partijen
        5. Blz. 62 Beleidsindicatoren
      9. Blz. 63 Programma 6 Sociale voorzieningen en maatschappelijke dienstverlening
        1. Blz. 64 Wat hebben we in 2019 gerealiseerd en welke activiteiten zijn daarvoor verricht?
          1. Blz. 65 Uitvoeringsagenda 2018-2022
            1. Blz. 66 03. Passende inrichting sociaal domein (Overbetuwe samen)
            2. Blz. 67 04. Passende voorzieningen Sociaal Domein
            3. Blz. 68 05. Participatie
            4. Blz. 69 06. Armoedebeleid
        2. Blz. 70 Wat heeft het programma Sociale voorzieningen en maatschappelijke dienstverlening gekost?
        3. Blz. 71 Toelichting op afwijkingen groter dan € 100.000.
        4. Blz. 72 Verbonden partijen
        5. Blz. 73 Beleidsindicatoren
      10. Blz. 74 Programma 7 Volksgezondheid en milieu
        1. Blz. 75 Wat hebben we in 2019 gerealiseerd en welke activiteiten zijn daarvoor verricht?
          1. Blz. 76 Uitvoeringsagenda 2018-2022
            1. Blz. 77 02. Routekaart duurzaamheid 2017-2020
        2. Blz. 78 Wat heeft het programma Volksgezondheid en milieu gekost?
        3. Blz. 79 Toelichting op afwijkingen groter dan € 100.000.
        4. Blz. 80 Verbonden partijen
        5. Blz. 81 Beleidsindicatoren
      11. Blz. 82 Programma 8 Ruimtelijke ordening en volkshuisvesting
        1. Blz. 83 Wat hebben we in 2019 gerealiseerd en welke activiteiten zijn daarvoor verricht?
          1. Blz. 84 Uitvoeringsagenda 2018-2022
            1. Blz. 85 01. Omgevingswet
            2. Blz. 86 09. Woonagenda
            3. Blz. 87 14. Knoop 38
            4. Blz. 88 22. Dorpshart Heteren
            5. Blz. 89 23. Dorpshart Oosterhout
            6. Blz. 90 24. Dorpshart Driel
            7. Blz. 91 28. Land van Tap
            8. Blz. 92 29. Omgevingsvisie
            9. Blz. 93 38. Schil Zetten/Hemmen
            10. Blz. 94 39. Wonen onder hoogspanningskabels
            11. Blz. 95 40. Extra huisvesting statushouders en eigen inwoners
        2. Blz. 96 Wat heeft het programma Ruimtelijke ordening en volkshuisvesting gekost?
        3. Blz. 97 Toelichting op afwijkingen groter dan € 100.000.
        4. Blz. 98 Verbonden partijen
        5. Blz. 99 Beleidsindicatoren
      12. Blz. 100 Programma 9 Financiën en bedrijfsvoering
        1. Blz. 101 Wat hebben we in 2019 gerealiseerd en welke activiteiten zijn daarvoor verricht?
          1. Blz. 102 Uitvoeringsagenda 2018-2022
            1. Blz. 103 42. Klantgerichte dienstverlening bij uitvoerende taken
            2. Blz. 104 43. Strategisch HR beleid
            3. Blz. 105 44. Van buiten naar binnen bij vormgevende taken
            4. Blz. 106 45. Professionele bedrijfsvoering/optimale procesinrichting
            5. Blz. 107 46. Optimale informatievoorziening
            6. Blz. 108 47. Realiseren toekomstbestendig gemeentehuis
            7. Blz. 109 48. AO/IB (administratieve organisatie / interne financiële beheersing) uitwerken
            8. Blz. 110 49. Nota risicomanagement uitwerken
            9. Blz. 111 50. Financiën: goed rentmeesterschap
        2. Blz. 112 Wat heeft het programma Financiën en bedrijfsvoering gekost?
      13. Blz. 113 Programma 10 Algemeen bestuur
        1. Blz. 114 Wat hebben we in 2019 gerealiseerd en welke activiteiten zijn daarvoor verricht?
          1. Blz. 115 Uitvoeringsagenda 2018-2022
            1. Blz. 116 07. Inwonerparticipatie
            2. Blz. 117 08. Kerngericht werken
        2. Blz. 118 Wat heeft het programma 10 Algemeen bestuur gekost?
        3. Blz. 119 Toelichting op afwijkingen groter dan € 100.000.
        4. Blz. 120 Verbonden partijen
      14. Blz. 121 Algemene dekkingsmiddelen, VPB, onvoorzien en mutaties reserves
        1. Blz. 122 Algemene dekkingsmiddelen, VPB en onvoorzien
        2. Blz. 123 Mutaties reserves per programma
    2. Blz. 124 Paragrafen
      1. Blz. 125 I. Lokale lasten
        1. Blz. 126 Inleiding
        2. Blz. 127 Het beleidskader van de lokale heffingen
        3. Blz. 128 Lokale lastendruk in vergelijking met het regionale en landelijke beeld
        4. Blz. 129 De kostendekking
      2. Blz. 130 II. Weerstandsvermogen
        1. Blz. 131 1. Algemeen
        2. Blz. 132 2. Incidenteel weerstandsvermogen
        3. Blz. 133 3. Structureel weerstandsvermogen
        4. Blz. 134 Kengetallen
      3. Blz. 135 III. Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 136 Inleiding
        2. Blz. 137 Welke afspraken zijn over het onderhoud van de kapitaalgoederen gemaakt?
        3. Blz. 138 Kwaliteitsniveaus
        4. Blz. 139 In plannen vastgelegde kwaliteitsniveaus van het onderhoud
        5. Blz. 140 Financiële consequenties
      4. Blz. 141 IV. Financiering
        1. Blz. 142 Paragraaf financiëring
      5. Blz. 143 V. Bedrijfsvoering
        1. Blz. 144 Bedrijfsvoering algemeen
        2. Blz. 145 Organisatie en personeel
        3. Blz. 146 Inkoop
        4. Blz. 147 Communicatie
        5. Blz. 148 Procesgericht werken & lean
        6. Blz. 149 Juridisch
        7. Blz. 150 Beleidsindicatoren bedrijfsvoering
      6. Blz. 151 VI. Verbonden partijen
        1. Blz. 152 Inleiding
        2. Blz. 153 Financieel overzicht
        3. Blz. 154 Verbonden parijen
          1. Blz. 155 VP Gemeenschappelijke regelingen
            1. Blz. 156 VP 01. Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM)
            2. Blz. 157 VP 02. Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA)
            3. Blz. 158 VP 03. Werkvoorziening Midden-Gelderland (Presikhaaf Bedrijven)
            4. Blz. 159 VP 04. Parkorganisatie (Park Lingezegen)
            5. Blz. 160 VP 05. Modulaire Gemeenschappelijke Regeling Sociaal Domein regio Centraal Gelderland te Arnhem
            6. Blz. 161 VP 06. Samenwerkingsverband Euregio Rijn-Waal
            7. Blz. 162 VP 07. Recreatieschap Over-Betuwe
            8. Blz. 163 VP 08. Bedrijfsvoeringsorganisatie Vervoersorganisatie Arnhem Nijmegen (BVO-VAN, voorheen DRAN)
            9. Blz. 164 VP 09. Gemeenschappelijk Orgaan Arnhem Nijmegen City Region
          2. Blz. 165 VP Vennootschappen en coöperaties
            1. Blz. 166 VP 10a. Commandiet Westeraam B.V. te Elst
            2. Blz. 167 VP 10b. GEM Westeraam Beheer B.V. te Elst
            3. Blz. 168 VP 10c. GEM Westeraam Elst C.V. te Elst
            4. Blz. 169 VP 11. Ondernemerscentrum De Schalm B.V. te Andelst/Valburg
            5. Blz. 170 VP 12. Bank Nederlandse Gemeenten N.V. te Den Haag
            6. Blz. 171 VP 13. Vitens N.V. te Zwolle
          3. Blz. 172 VP Stichtingen en verenigingen
            1. Blz. 173 VP 14. Stichting Samenwerkingsverband Glasvezelnetwerk Arnhem (SSGA)
        4. Blz. 174 VP Overige verbonden partijen
      7. Blz. 175 VII. Grondbeleid
        1. Blz. 176 Grondbeleid
        2. Blz. 177 1. Verloop boekwaarde
        3. Blz. 178 2. Resultaat 2019
        4. Blz. 179 3. De te verwachten resultaten van de actieve complexen in exploitatie
        5. Blz. 180 4. Algemene toelichting
    3. Blz. 181 B. JAARREKENING
      1. Blz. 182 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
        1. Blz. 183 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
      2. Blz. 184 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 185 Overzicht van baten en lasten
      3. Blz. 186 Toelichting overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 187 Analyse verschillen per taakveld
      4. Blz. 188 Analyse begrotingsrechtsmatigheid
        1. Blz. 189 Analyse begrotingsrechtsmatigheid
      5. Blz. 190 Overzicht aanwending onvoorzien
        1. Blz. 191 Overzicht aanwending onvoorzien
      6. Blz. 192 Overzicht incidentele baten en lasten
        1. Blz. 193 Overzicht incidentele baten en lasten
      7. Blz. 194 Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
        1. Blz. 195 Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
      8. Blz. 196 WNT
        1. Blz. 197 WNT
        2. Blz. 198 Toelichting WNT 2018
      9. Blz. 199 Balans
        1. Blz. 200 Balans
      10. Blz. 201 Toelichting op de balans
        1. Blz. 202 Immateriële vaste activa
        2. Blz. 203 Materiële vaste activa
        3. Blz. 204 Financiële vaste activa
        4. Blz. 205 Voorraden
        5. Blz. 206 Uitzettingen rentetypische looptijd korter dan 1 jaar
        6. Blz. 207 Overlopende activa
        7. Blz. 208 Eigen vermogen
        8. Blz. 209 Voorzieningen
        9. Blz. 210 Vaste schulden
        10. Blz. 211 Overlopende passiva
        11. Blz. 212 Waarborgen en garanties
        12. Blz. 213 Niet uit de balans blijkende verplichtingen
      11. Blz. 214 Gebeurtenissen na balansdatum
        1. Blz. 215 Gebeurtenissen na balansdatum
    4. Blz. 216 C. BIJLAGEN
      1. Blz. 217 I. Lijst met gebruikte afkortingen
        1. Blz. 218 Lijst met gebruikte afkortingen
      2. Blz. 219 II. Specificatie onttrekkingen Algemene Reserve
        1. Blz. 220 Specificatie onttrekkingen algemene reserve
      3. Blz. 221 III. Voortgang onderzoeken Rekenkamercommissie (RKC)
        1. Blz. 222 Voortgang onderzoeken Rekenkamercommissie (RKC)
      4. Blz. 223 IV. Overzicht SISA
        1. Blz. 224 Overzicht SISA
      5. Blz. 225 V. Controleverklaring
        1. Blz. 226 Controleverklaring
    5. Activiteiten
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap