Jaarrekening 2021

De dienstverlening is in 2021 onverminderd doorgegaan, ondanks de beperkende coronamaatregelen in sommige maanden. Daarnaast is er gewerkt aan verbetering van de dienstverlening. In 2021 zijn we verder gegaan met het verbeteren van de toegankelijkheid van de website. Dit conform de opgestelde toegankelijkheidsverklaring. Daarnaast is het aantal burgerzakenproducten, dat online aangevraagd kan worden, uitgebreid. 
Ook is de telefonische bereikbaarheid verbeterd. Eind 2021 is het telefonieplatform vernieuwd. Door het bellen via Microsoft Teams zijn we beter bereikbaar voor inwoners en ondernemers en worden kosten gedempt. 
Verder is een belangrijke ontwikkeling de totstandkoming van het informatiebeleid. Een speerpunt hierin is ‘goede, robuuste en moderne dienstverlening’. Dit speerpunt gaat over hoe we digitale dienstverlening vlekkeloos kunnen organiseren en welke middelen we daarvoor inzetten. Dit biedt perspectief voor het verder verbeteren van onze dienstverlening. 
Tot slot zijn we verder gegaan met de doorontwikkeling van de dienstverleningsvisie, waarbij ontwikkelingen zoals digitalisering, maar ook het realiseren van persoonlijke dienstverlening een prominente plaats krijgen.