Uitgaven

4,44%
€ 5.332
x €1.000
4,44% Complete

Inkomsten

0,1%
€ -130
x €1.000
0,1% Complete

Saldo

61,01%
€ 5.202
x €1.000

Programma 2 Verkeer, vervoer en waterstaat

Uitgaven

4,44%
€ 5.332
x €1.000
4,44% Complete

Inkomsten

0,1%
€ -130
x €1.000
0,1% Complete

Saldo

61,01%
€ 5.202
x €1.000

Toelichting

Terug naar navigatie - Toelichting

Gemeente Overbetuwe ligt centraal tussen Arnhem en Nijmegen aan een knooppunt van snelwegen en een belangrijke openbaar vervoer as. We zetten maximaal in op een goede bereikbaarheid en ontsluiting van onze gemeente.

Een snelle en veilige afwikkeling van verkeersstromen, inclusief het goederenvervoer, vinden wij belangrijk. Vanzelfsprekend hebben we aandacht voor de leefbaarheid van de kernen en willen we verkeershinder zoveel mogelijk beperken. We werken intensief samen met verschillende medeoverheden en externe partijen.

Beleidsnota's

Terug naar navigatie - Beleidsnota's

Gemeentelijk Mobiliteitsplan Overbetuwe (GMO) 2004
Toekomstvisie+ 2009
Historische invalswegen 2010
Fietsvisie Stadsregio Arnhem-Nijmegen 2010
Regionale Aanpak mobiliteit stadsregio Arnhem-Nijmegen 2011
Gebiedsvisie stationsomgeving Zetten-Andelst 2015
Betere bereikbaarheid van modaliteit naar mobiliteit-uitwerking OV-visie, fase 1 (2020) 2016
Bereikbaarheidsaanpak Regio Arnhem Nijmegen 2017
Overbetuwe fiets verder; optimalisatie fietsnetwerk tussen de kernen 2018
Samenwerkingsagenda Fiets regio Arnhem Nijmegen 2018

Wat heeft het programma Verkeer, vervoer en waterstaat gekost?

Terug naar navigatie - Wat heeft het programma Verkeer, vervoer en waterstaat gekost?
Bedragen x €1.000
Exploitatie Actuele begroting 2021 Realisatie 2021 Saldo 2021
2.1 Verkeer en vervoer.
Lasten 5.916 5.028 888
Baten -26 -104 79
Totaal 2.1 Verkeer en vervoer. 5.890 4.924 966
2.2 Parkeren.
Lasten 174 168 6
Baten 0 0 0
Totaal 2.2 Parkeren. 174 168 6
2.5 Openbaar vervoer.
Lasten 157 136 22
Baten 0 -26 26
Totaal 2.5 Openbaar vervoer. 157 110 47

Toelichting op verschil tussen actuele begroting en realisatie

Terug naar navigatie - Toelichting op verschil tussen actuele begroting en realisatie

 

2.1 Verkeer en vervoer Voordelen Nadelen I/S

- De projecten  spoorkruisingen Elst Noord, reconstructie Bloemenbuurt Heteren en Kastanjelaan Heteren zijn nog niet volledig uitgevoerd. De kapitaallasten van deze projecten schuiven dus door naar 2022. 

- In 2021 is (verder) gewerkt aan een aantal eenmalige projecten , maar die zijn nog niet afgerond. Dit leidt tot een voordeel op dit taakveld. Deze projecten worden gedekt uit de Algemene Reserve. De lagere mutaties in deze reserve zijn verantwoord op het taakveld "mutaties reserves". Het gaat om de volgende projecten:
   - voorbereidingskrediet fietspad Aamsestraat                                  €    75.000
   - verwijderen masten straatverlichting                                                  €    80.000
   - voorbereidingskrediet stationsomgeving Zetten-Andelst      €    50.000
   - bestrijding invasieve plantensoorten                                                    €   55.000

- Door de verplichte renteaanpassing (1,25% i.p.v. 1,5%) is sprake van een voordeel op de rentelasten. Hier staat echter een nadeel tegenover op het taakveld 0.5 Treasury (zie uitgebreidere toelichting bij TV 0.5). 

Saldo diverse overige voor- en nadelen

640


260







80
















14

I


I







I


I

Totaal 980 14