Jaarrekening 2022

Afgelopen jaar is gewerkt aan het verbeteren van onze digitale dienstverlening. Een belangrijk onderdeel daarin is het vernieuwen van de websites van de gemeente Overbetuwe.  De websites zijn toegankelijk en meer gericht op de behoefte van onze inwoners, ondernemers en andere instellingen. Zo kunnen zij makkelijk informatie vinden en dingen regelen. Ook de lancering van Fixi voor meldingen in de openbare ruimte maakt dat inwoners makkelijk dingen kunnen doorgeven. 

In 2022 is het zaak- en procesgericht werken verder doorgevoerd. Zo kunnen we de dienstverlening aan onze inwoners nog verder verbeteren. Onderdeel hiervan is een gepersonaliseerde internetpagina (MijnOverbetuwe) waar inwoners inzage hebben in de status van bijvoorbeeld een aanvraag. MijnOverbetuwe is nog niet gerealiseerd. 

Tot slot is afgelopen jaar in het kernwaardentraject aandacht gegeven aan hoe wij onze rol invullen richting inwoners. Ook hebben we hierbij stilgestaan in de totstandkoming van onze principes in dienstverlening.