Gemeente Overbetuwe ligt centraal tussen Arnhem en Nijmegen aan een knooppunt van snelwegen en een belangrijke openbaar vervoer as. We zetten maximaal in op een goede bereikbaarheid en ontsluiting van onze gemeente.
Een snelle en veilige afwikkeling van verkeersstromen, inclusief het goederenvervoer, vinden wij belangrijk. Vanzelfsprekend hebben we aandacht voor de leefbaarheid van de kernen en willen we verkeershinder zoveel mogelijk beperken. We werken intensief samen met verschillende medeoverheden en externe partijen.
Programma 2 Verkeer, vervoer en waterstaat
Beleidsnota's
Terug naar navigatie - Beleidsnota'sGemeentelijk Mobiliteitsplan Overbetuwe (GMO) 2004
Toekomstvisie+ 2009
Historische invalswegen 2010
Fietsvisie Stadsregio Arnhem-Nijmegen 2010
Regionale Aanpak mobiliteit stadsregio Arnhem-Nijmegen 2011
Gebiedsvisie stationsomgeving Zetten-Andelst 2015
Betere bereikbaarheid van modaliteit naar mobiliteit-uitwerking OV-visie, fase 1 (2020) 2016
Bereikbaarheidsaanpak Regio Arnhem Nijmegen 2017
Overbetuwe fiets verder; optimalisatie fietsnetwerk tussen de kernen 2018
Samenwerkingsagenda Fiets regio Arnhem Nijmegen 2018
Visie voor een bereikbaar Gelderland (2020)
Ambitiedocument Overbetuwe 2030 sociale, slimme en schone mobiliteit (2020)
Actieagenda 2022 sociale, slimme en schone mobiliteit (2021)
Wat hebben we in 2022 gerealiseerd en welke activiteiten zijn daarvoor verricht?
Terug naar navigatie - Wat hebben we in 2022 gerealiseerd en welke activiteiten zijn daarvoor verricht?Uitvoeringsagenda 2018-2022
Wat heeft het programma Verkeer, vervoer en waterstaat gekost?
Terug naar navigatie - Wat heeft het programma Verkeer, vervoer en waterstaat gekost?Exploitatie | Actuele begroting 2022 | Realisatie 2022 I | Saldo 2022 i | |
---|---|---|---|---|
2.1 Verkeer en vervoer. | ||||
Lasten | 5.266 | 4.903 | 362 | |
Baten | -26 | -180 | 155 | |
Totaal 2.1 Verkeer en vervoer. | 5.240 | 4.723 | 517 | |
2.2 Parkeren. | ||||
Lasten | 151 | 175 | -24 | |
Totaal 2.2 Parkeren. | 151 | 175 | -24 | |
2.5 Openbaar vervoer. | ||||
Lasten | 277 | 268 | 10 | |
Baten | 0 | -4 | 4 | |
Totaal 2.5 Openbaar vervoer. | 277 | 263 | 14 | |
Gerealiseerd resultaat | 5.669 | 5.162 | 507 |
Toelichting op verschil tussen actuele begroting en realisatie
Terug naar navigatie - Toelichting op verschil tussen actuele begroting en realisatie
2.1 Verkeer en vervoer | Voordelen | Nadelen | I/S |
- Een aantal projecten heeft vertraging in de uitvoering opgelopen, onder andere Spoorkruising Elst Noord (is inmiddels afgerond). Daarnaast zijn een aantal projecten nog niet volledig uitgevoerd zoals de Bloemenbuurt Heteren. De kapitaallasten van deze projecten schuiven door naar 2023. |
304 |
100 |
I |
Totaal | 617 | 100 |