3.3 Dienstbare overheid

Begroting 2026
In 2026 blijven we uitvoering geven aan de principes in dienstverlening en het daaraan gekoppelde dienstverleningsconcept. We stellen inwoners centraal met laagdrempelige, toegankelijke en persoonlijke communicatie. Medewerkers worden verder getraind in begrijpelijke taal.
Naar aanleiding van het onderzoek naar onze telefonische bereikbaarheid in het najaar van 2025 voeren we in 2026 gerichte verbeteracties door. Daarnaast werken we vanaf 1 januari 2026 conform de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv), waarmee inwoners en bedrijven nog beter digitaal zaken kunnen doen met de gemeente. We optimaliseren bestaande kanalen en voorzieningen waar nodig, zowel extern als intern.
Resultaat |
Jaar realisatie |
Het dienstverleningsconcept uitvoeren dat moet leiden tot een meer transparante informatievoorziening en betere dienstverlening aan de voorkant. Dat zorgt ervoor dat inwoners in het eerste contact goede dienstverlening ontvangen (bijvoorbeeld door warm door te verbinden) |
2026 |